Skip to main content

De algemene voorwaarden, ofwel de kleine lettertjes. Een document met de standaardcondities waaronder een product wordt verkocht of een dienst geleverd. Het gaat dan om de randvoorwaarden. En niet om de kern van het product of de dienst, zoals bijvoorbeeld de prijs of het aantal; dit wordt in de koopovereenkomst zelf opgenomen. 

Modellen en tools

Modellen voor algemene voorwaarden en tools om algemene voorwaarden op te stellen, zijn online volop verkrijgbaar. In welke branche je ook zit, standaard-algemene voorwaarden zijn beschikbaar en bovenal nuttig en zinvol. Google bijvoorbeeld op algemene voorwaarden Aannemer Den Haag, algemene voorwaarden  Consultancy Den Haag, algemene voorwaarden Juridische Dienstverlening Den Haag. Vaak resulteert dit echter in een taai en lang document. Een stuk dat door juristen opgesteld en daardoor doorgaans met name door juristen te doorgronden. Op zichzelf prima. Maar niet per se een document waarin de organisatie zich herkent.

Algemene voorwaarden Diep Advocaten Den Haag

Een bekende quote van Mahatma Ghandi is:

“Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony.”

Vertaald naar organisaties geloven wij dat wanneer acties in lijn zijn met onder meer de visie en missie van de onderneming, dit tot voldoening leidt. En dat deze focus de kans op succes vergroot. Visie gaat over betekenis; het vertelt waar een organisatie voor staat. En de missie omvat de belangrijkste doelstellingen en acties van de organisatie in het licht van de visie. Hoe meer de acties hiermee in lijn zijn, hoe consistenter de koers en het resultaat.

Ook algemene voorwaarden zijn acties

Staat een organisatie voor helderheid? Schrijf dan ook de algemene voorwaarden in een heldere taal. Of staat jouw organisatie voor vertrouwen? Laat dit ook blijken uit de algemene voorwaarden. En voor wie worden de algemene voorwaarden geschreven ? Wie zijn de belangrijkste klanten en wat vinden zij belangrijk? Maar ook is het goed om af te vragen wie er binnen de organisatie met de algemene voorwaarden werkt. Begrijpen zij het belang van (het toepasselijk verklaren van) de algemene voorwaarden en de reikwijdte en impact ervan?

Doen?

Door de algemene voorwaarden af te stemmen op de boodschap en identiteit van de organisatie maar ook op de gebruikers, wordt het naast een passend juridisch document een uitingsvorm van wie de organisatie is en wil zijn. En hoe luider die boodschap, hoe meer dit zich manifesteert. Dat is onze overtuiging. Ook als het gaat om algemene voorwaarden.

Nieuwgierig?

Bel, mail of maak direct een afspraak voor een kopje koffie.
Wij vertellen je graag meer.